tiistai 8. heinäkuuta 2014

Turun keskiaikaiset markkinat - Medieval market in Turku

 Ensimmäiset Turun keskiaikaiset markkinat ovat nyt ohitse. Neljä päivää keskiaikaista tunnelmaa, uusia tuttavuuksia, töitä, kokemuksia, uusia ideoita ja ajatuksia... Hienoja kohtaamisia ja mielenkiintoisia keskusteluja asiakkaiden kanssa. Kaikin puolin loistoreissu ja voitin myös itseni, ensimmäistä kertaa ikinä jouduin ajamaan kahteen isoon kaupunkiin ja voitte uskoa että mua vähän hirvitti... Selvisin kuitenkin kunnialla eikä mua enää pelota. Nyt tiedän että uskallan lähteä markkinareissuille kauemmaskin. Väkeä oli runsaasti liikkeellä, kuullun perusteella pelkästään lauantaina markkina-alueella vieraili 44 000 ihmistä. Paikoitellen oli jopa ruuhkaa. Mun kuvat eivät anna oikeutta tapahtumalle, nämä ovat pikaisesti napattuja otoksia markkinoiden alkamisen aikoihin. Olin yksin liikkeellä joten en juuri voinut kojulta poistua. Ensi vuonna toivottavasti saan markkinakaverin. Ehdottomasti aion yrittää uudelleen. Toisaalta mua kiinnostaisi puiston puoli, jossa pidetään työnäytöksiä mutta saa nähdä nyt mihin suuntaan työni kehittyy. Tuotekehityksen kannalta tämä reissu oli mulle erittäin tärkeä. Ostin myös lisää työkaluja, mm.värttinän... 
                                                
Keskiaikaiset markkinat alkamassa-Medieval market just started





  Koin myös mieleen painuvia hetkiä. Keskustelin muutamana päivänä     ikonimaalari Juhani Lehden kanssa ja yllättäen hän halusi lahjoittaa          minulle maalaamansa "Sanan Tuoja"-ikonin. Rakastan ikoneita ja olen jo  vuosia toivonut että jossain vaiheessa olisi aikaa perehtyä niiden  maalaamiseen. Liikutuin tästä hienosta ja odottamattomasta eleestä niin,  että muutama kyynelkin taisi poskille valua... Ihanaa kokea jotain niin    odottamatonta ja sydämestä tulevaa. Avoimet kohtaamiset uusien ihmisten    kanssa joskus todellakin yllättävät. Tästä lähtien tämä ikoni kulkee mukanani  joka ikisillä markkinoilla, sen merkitys on minulle erittäin suuri ja arvostan    todella saamaani lahjaa. Sydämellinen kiitos Juhanille!

 Muutaman päivän huilasin reissun jälkeen, ajaminen väsytti aika lailla  kokematonta. Nyt on kuitenkin taas täysi tohina päällä. Muutamia  markkinatapahtumia on vielä tälle kesälle suunnitelmissa ja tietysti tuo  ruoveden näyttely täytyy työstää. Onnellinen olen saamistani tilaisuuksista.  Ja PAPERI, ikiaikainen ihanuus on kyllä täysin vienyt sydämeni. Siihen haluan   panostaa, tekemistäni kehittää... 

Kirsi Ylinen Jewerelly- Painted leather, sterling silver, stones BEAUTIFUL!




My medieval style

Books, handmade paper, linen, leather


         Kesätervehdys ihan jokaiselle! Ehkäpä joskus, jossakin kohtaamme...
         Sydämellisesti toivoo, NiinaK.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi, ilahdutit päivääni! I love comments, thank you!