torstai 8. toukokuuta 2014

Ilon aiheita ja arkista aherrusta

Voi ihanuus! Ensimmäiset lukijat, kiitos ja tervetuloa! Ja todella, saa kommentoida, opastaa, neuvoa, kysellä... Tämä on mulle niin uusi ja outo maailma että varmasti vie aikaa ennen kuin ymmärrän miten kaikki toimii ja kun siihen lisätään vielä tämä mun "kädettömyys" tietotekniikan kanssa niin aikansa ottaa ennen kuin bloggaamisesta tulee tuttua juttua... =)


Puumassa kattilassa
 Tänään olen paininut aamu seitsämästä asti sen puumassan kanssa ja ensimmäinen satsi paperia oli aika sutta... Arkit repeili, massa tarttui viiraan ja juuri mikään ei onnistunut. Lopuksi sain homman kuitenkin toimimaan ja luulen että tuosta puunmoskapaperista tulee aika hauskaa. Huomiselle on uusi satsi odottamassa, tänään vielä kansien valmistusta ja isoolla kirkolla työpalaveri.



Kuvissa pulputtaa  liotettu puumassa sekä osa sidotuista kirjoista on prässäyksessä. Täytyy vielä kehitellä suurehko prässi ja hakea isompia soikkoja että pystyn sään suosiessa valmistamaan isompia kasvipaperiarkkeja ulkona...                                                  
Kirja prässissä

 Kädet ja kynnet on tässä hommassa aika lujilla mutta niin kai ne käsityöläisellä on vähän aina...
 Lounastauolla hain samalla päivän postit ja olipa mukava kasa, tänään luukkuun tipahti uusimmat Kodin Kuvalehti ja Suuri Käsityö ja lisäksi ystäväni Johanna oli postittanut mulle aivan järjettömän ihania vanhoja helmiäis-ja luunappeja. Tulipa hyvä mieli kertarysäyksellä! Minä olen siis sekä lehtihullu että materiaalifriikki. Toki kirjoja rakastan yli kaiken mutta mulla on sen verran paha lukihäiriö etten ole n.20 vuoteen kunnolla saanut luettua ainuttakaan paksua tai pienipränttistä teosta. Tälläkin hetkellä on ainakin 4 kirjaa kesken koska mun lukeminen on uuvuttavan hidasta ja työlästä. Mutta lehtiä mä luen ja paljon ja kaikenlaisia. Niihin on helpompi keskittyä kun on kuvia välissä. Lehdistä pystyn helposti lukemaan pitkiäkin artikkeleita koska voin huomioida välillä myös muuta kuin tekstiä. Tämä on myös se syy että omassa tekstissäni saattaa vilistä virheitä joita en edes huomaa. Toivottavasti se ei kovin paljon häiritse ketään. Materiaalifriikki olen ollut aina, rakastan luonnonmateriaaleja, villaa, pellavaa, kiveä, luuta ja puuta. Ne vain yksinkertaisesti tuntuvat käteen niin ihanalta ja joko viileältä tai lämpöiseltä, karhealta tai sileältä... Mikään keinotekoinen ei tunnu samalta. Innolla odotan että ehtisin jossain vaiheessa ompelemaan, näen jo sieluni silmin nuo ihanat pienet helmiäisnapit valmiissa vaatteessa. Nyt aika tosin menee vielä pitkään paperi-ja kirjaprojektissa. Valmista Turun Keskiaikaisille markkinoille täytyy saada ja paljon!


                                                                                                                                                     Ihanat helmiäs-ja luunapit, ME LIKE! 





Lounaaksi rusettipastaa, avokadoa, romainesalaattia, rucolaa ja kikherneitä ja tietysti sitä superhelppoa pataleipää...
NAM, NAM!


Tämäkin hymyilytti... Hymypoika ja Neiti Pippuri olivat salaa kaivelleet jostain äipän kynsilakan ja niinpä Dinokin oli saanut uudet vaatteet...


Ilon ja hymyn aiheita teillekin! 

2 kommenttia:

  1. ♥ nam, mitä herkkuja! Dino on huippu :) :)

    VastaaPoista
  2. Juu, rakastan pastaa, papuja, avokadoa ja sipulia. <3 Niistä saa vielä nopeesti lounaan. Dino oli kyllä huippu, muksut aina yllättää! Mä en kauheasti ota nokkiini yllättävistä koristeluista joita tulee vastaan... =)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi, ilahdutit päivääni! I love comments, thank you!