maanantai 12. toukokuuta 2014

Löytöjä!

                                                                                                         Tämän tyylistä lamppua ollaan miehen kanssa etsitty jo useamman vuoden. Kaikki mitkä ovat tulleet vastaan on olleet joko liian kookkaita, kalliita tai liian koristeellisia. Rakastan kyllä kaikenlaisia koukeroita ja koristeita mutta lamppujen suhteen mulla on ongelma... En oikein löydä mieleisiäni mistään... Tämä oli helmi! Tykästyin heti! Tarpeeksi yksinkertainen, vanha ja tykkään kun nuo kuvut kaartuukin alaspäin... ja hintakin varsin kohdallaan, 23€. Ei paha, päivä päivältä ihastun lisää. 


Varsinkin noi ohuet viivakoristeet kuvuissa miellyttää mua kovasti. Meillä ei muutenkaan ole oikeastaan mitään uutta. Lähes kaiken minkä voin hommaan käytettynä. Ihailen toisten tyylillä ja hyvällä maulla sisuttettuja seesteisiä koteja mutta meillä on kyllä ihan rennosti saatuja, perittyjä, kirppiksiltä löytyneitä niitä ja noita ja kaikenmaailman kalusteita... sulassa sovussa.


Liian harvoin pääsen nykyään kirppiksille. Tässä kuitenkin muutama viime aikojen löytö ja tällä kertaa IHAN ITSELLE! Jostain syystä tulee aina tehtyä löytöjä lapsille mutta nyt sai äippäkin jotain...

Ilmajoella, Seppälän nuorisotalolla järjestetään aika ajoin Wanted-kirppareita joihin nuoret pääsee myymään veloituksetta ja me "Dinosaurukset" joudumme hieman maksamaan myyntipaikasta. Viimeksi kävin vain asiakkaana ja siltä reissulta mukaan lähti noi kaksi laukkua ja leveä nahkavyö. Isompi käärmekuosinen laukku maksoi 0,50e, pienempi kova pinup-laukku 3€ ja nahkavyö 0,10€. Ihan mun näkösiä ja hyviä löytöjä. Riekenin kengät löytyivät Seinäjoen Ykkösbasaarista, sieltä tekee aina löytöjä! Nämäkin kengät olivat täysin uudet ja pakkohan mun oli ne napata. Hinta oli kyllä mun kirppishaarukalle aika suolanen, olen yleensä pitänyt kattona kymmentä euroa ja näistä pyydettiin 17€, mutta koska olivat käyttämättömät ja juuri mulle sopivat niin kyllä ne mun mukaan lähti. Ja käytössä ovat olleet siitä asti ahkerasti, tämän hetken lempparipopot! 

3 kommenttia:

  1. Mahtavia löytöjä! Oon tullut siihen tuloskeen, että Etelä- Pohjanmaan kirppiksillä on kaikista paras tarjonta. Viimeksikin pikavisiitilläni Lapuan Sakurassa löysin vaikka mitä ihanaa.Tuo sama kympin kipuraja mullakin on, mutta Riekerit on kyllä laadultaan ihan mahtavia ja uudet maksaa helposti 70€, ei paha hinta siihen nähden :)
    Meidän kämppä on myös yhdenlainen kirppiskoti, just yks päivä mietin että ei oo tainnu uutena tulla ostettua tänne muuta kun sohva ja sekin vaan siksi, että haluan rötvätä sillä koira kainalossa joten pestävät irtopäälliset oli välttämättömyys.
    Ja voi miten tylsää olis, jos kaikki olis uutena hankittua ja samanparista. En taitaisi osata olla kotonani sellaisella ympäristössä.

    VastaaPoista
  2. Täällä kyllä on ihan mahtavia kirppiksiä. Varsinkin jos jostain pikkupaikasta sattumalta löytää kirpparin niin niistä vasat löytöjä tekeekin. Mä oon tosin moittinu nykyistä hintatasoa, tuntuu välillä että "rahastetaan". Pikkulikasta asti oon kirppiksillä kulkenu ja muutos niistä ajoista on ollut valtava. Onneksi "silmä" harjaantuu ja niitä löytöjä osaa bongata. Noi kengät oli kyllä löytö just uusien hintaan nähden ja ihan mahtavat käyttää!
    Mä kans haluan "rötvätä" kotona ihan rauhas, en jaksa ressata joka naarmusta tai tahrasta. Ja rakastan "romuromantiikkaa", tykkään ihan hirmusti kuluneista maalipinnoista ym. Niissä on oma viehätyksensä. :)

    VastaaPoista
  3. Olen huomannut saman, oi niitä aikoja kun kirppiksillä oli vielä kirppis-hinnat. Onneksi tuli teininä jo rohmuttua noita retrokankaita, nyt ne maksaa mansikoita. Silloin tuntui eetä niitä ei ees halunnu kukaan muu kun minä :D

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi, ilahdutit päivääni! I love comments, thank you!