tiistai 19. elokuuta 2014

Projekteja


Ommeltu,taiteltu,sidottu puuvilla teekeitoksessa


Takapihan nurmikko porisee kattilassa


RunoilijaMaijalta saatuja ihania,prässättyjä pionin terälehtiä...
Nämä menee johonkin teokseen. Teimme vaihtokauppaa
Maija sai paperiarkkeja, minä näitä ihanuuksia


Sydämen muotoisia, silkkisiä, kauniita...



Monotypia kokeiluja...


Pari projektia mielessä olen tehnyt kokeiluja, pienenpiä ja isompia. Pitkästä aikaa kokeilin myös monotypiaa. Täytyy sanoa että pienten töiden onnistuminen on kyllä täysin sattuman kauppaa, toki mun väritkin taitaa olla jo aikansa eläneitä. Taidekauppaan olisi pitkä ostoslista. Värjäystä, kirjontaa, liiman keittoa, ruohon(siis takapihan nurmikon) keittoa, muusausta, sähköposteja, monotypioita... Niin kauan teen että tulos miellyttää, tämän päivän työt ovat kyllä täysin harjoituskappaleita. Huomenna jatkuu...

6 kommenttia:

  1. Mä pidän montypioista <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana tekniikka, on vain niin pitkä aika kun viimeksi on tehny että aika kauan saa työskennellä että saa haluamansa lopputuloksen. =)

      Poista
  2. Puuvillan värjäys teessä, sitä en oo koskaan kokeillut, Voin kuvitella että tulee ihania, vähän sellaisia vanhahtavia sävyjä. Pistäthän kuvaa tänne lopputuloksesta? Jos käyttää mustaa teetä, saa varmaan tummemman, mutta millainen tulisi vihreästä teestä? 8) Ja jos värjäisi tarhraantuneita vanhoja pitsiliinoja teellä. Ho-hooo, näyttää siltä että tätä(kin) on pakko koittaa! Ja mitäs takapihan nurmikolle tapahtui, tuliko siitä paperia?
    Olen tässä yrittänyt siivoilla mun paskartelunurkkaa ja voi elämän karut kävyt, ei se meinaa tulla valmiiksi ikinä. Ja kaiken lisäksi kun oon kaikki langatkin saanut ängettyä laatikkoihin niin, että kun kannen avaa, niin sieltä pompsahtaa päälle sellainen määrä tavaraa, että vaikka siitä karsii puolet ja viee kirppikselle niin ei se laatikko mahdu siltikään kiinni :D
    Tänään piti päästä pois niiden kaaoskasojen ääreltä hermoja lepuuttamaan, viisi tuntia humpsahti metsässä ja nyt on litratolkulla puolukkaa ja sieniä vaikka millä mitalla. Näemmä mä olen siis aivan toivoton keräilijä :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Teellä tulee nimenomaan aika hailakoita, vanhan näkösiä sävyjä. Käytän sitä aika usein, samoin kuin sipulinkuoria, nokkosta ym. Ja kun nyt oon lähinnä käyttäny noihin tekstiiliteoksiin niin mulla ei oo ollu edes mitään puretusaineita, pelkkää suolaa olen vähän heittänyt mukaan. Valmiita teoksia kun ei oo kuitenkaan tarkoitus pestä. Nurmikko meni nimenomaan paperiksi, paperi on vienyt mut täysin. Se on mun tekniikka ja lähes loputtomien ideoiden alku, siihen ei vaan voi kyllästyä. Ruohopaperin kanssa olen nyt kokeillut/kehitellyt kuvansiirtoa ja saa aika maagisia juttuja tehtyä. Laitan niistäkin kuvaa kunhan pääsen idean kanssa pidemmälle. Kädentaidotmessuille ois ainakin tarkoitus niistä jotain joulujuttuja kehitellä.
      Ja toinen toivoton keräilijä on täällä. Tiedän tunteen... =) Ja kun toistaiseksi joudun vielä kotona työskennellä niin melkoista sumplimista ja tavaroiden edestakaisin siirtelyä tuntuu olevan loputtomiin. Työtila on haave nro.1. <3

      Poista

Kiitos kommentistasi, ilahdutit päivääni! I love comments, thank you!